עמי חמצני
כלכלן (MBA)

©2022 עמי חמצני. כל הזכויות שמורות.
אודיסאוס - יעוץ עסקי ופיננסי

יועץ מטעם קמרון

עמותת קמרון הוקמה על מנת לעזור לעמותות בניהול תשתיות פיננסיות – ניהוליות:

החברה האזרחית התברכה ביזמות נרחבת המשפיעה משמעותית על איכות החיים של תושבי ישראל. במהלך השנים, הוקמו ארגונים רבים על מנת לתת מענה לצרכים שונים הקיימים בקהילה. אנשים מסורים – עובדים ומתנדבים כאחד – פועלים ללא לאות על מנת ליצור חברה בריאה ואיכותית.

ארגוני החברה האזרחית מתאפיינים בעשיה אידיאולוגית וערכית, כאשר לרוב משאביהם מושקעים בעצם הענקת השירות לנזקקיהם ופחות בהבטים ניהוליים אסטרטגיים. בנוסף, מתוך רצון לתת מענה לצרכים הרבים והמתרבים, ארגונים התרחבו במהירות רבה, ללא יכולת מספקת להתאים את התשתיות הניהוליות והתפעוליות להקפי הפעילות החדשים.

מנכלים רבים נדרשים לקבל החלטות ניהוליות ובמקרים רבים אין בידם נתונים פיננסיים אמינים הנדרשים לצורך קבלת החלטה ערכית מושכלת. ארגונים רבים מפתחים שירותים מגוונים ולעיתים אינם מודעים לעלויות הישירות והעקיפות של השירות (תמחור). אנשי הכספים בעמותות – בגיוס משאבים ובניהולם – נאבקים על תקציב ההכנסות ומתקשים להציע סדרי עדיפויות בצמצום או תיעדוף בין פעילויות שונות.

עמותת קמרון הוקמה כדי לפעול לחיזוק התשתיות הפיננסיות-ניהוליות בעמותות. המטרה המרכזית הינה ללמוד ולפתח כלים לסייע למנכ"לי העמותות ליצור את התשתיות הפיננסיות-ניהוליות שיאפשרו קבלת החלטות מושכלות המממשות את ייעוד ומטרות הארגון, ומבוססות על מנגנון ונתונים פיננסיים אמינים. מומחה פיננסי ילווה את העמותה לתקופה מוגדרת ויבצע יחד עם הצוות המקצועי ניתוח פיננסי מעמיק. (צוות המומחים הינה קבוצה של אנשי מקצוע מובילים בעלי נסיון רב בתחום הכלכלי, ראיית חשבון ו/או יעוץ עסקי)

כאמור, מטרת המיזם הינה לפתח כלים שונים, שיוכלו לסייע לעמותות לשדרג בצורה משמעותית איכות הניהול הפיננסי שלהן. נכון להיום, המיזם כולל פעילות נרחבת המפורטת בסעיף 1, ובימים אלו נבנות אופציות לפיתוח שירותים משלימים המפורטים בסעיפים 2-3.

  1. ליווי פיננסי אינטנסיבי
    1.1 ניתוח עומק של הנתונים הפיננסיים ביצירת אינטגרציה להבטים התפעוליים ותמונת מצב מדויקת אודות: – תקציב הארגון – חלוקה לפי פרוייקטים, הוצאות, הכנסות כולל תמחור השירותים- ניהול תזרים מזומנים תואם תקציב – בדיקת איתנותה הפיננסית של העמותה (ניתוח מקורות הכנסה)
    1.2 זיהוי סוגיות פיננסיות הראויות להתיחסות ועיצוב תהליכים ניהוליים-פיננסיים מותאמים לעמותה
    1.3 המלצות לחסכון והתיעלות
    1.4 בניית תוכניות שיפור ו/או הבראה
    1.5 בניית כלי מעקב ובקרה ניהוליים (כולל מערך דוחות ניהוליים שוטפים)
    1.6 תוכניות להטמעה (ליווי במקרים מסויימים)
  2. הדרכה והכשרה
    2.1 הדרכות/הכשרות/סדנאות לקבוצות ארגונים
    2.2 תוכניות הדרכה והכשרה – מכווני מנכ"לי ו/או מנהלי כספים בארגונים (ובעלי תפקידים נוספים)
  3. הפניה/פיתוח שירותים נלווים
    נבחנים צרכים נלווים של מנהלי עמותות לביסוס תשתית של ניהול פיננסי אחראי, המשרת את המנהל ככלי לניהול משאבי הארגון. כיוונים אפשריים הנבחנים:
    3.1 יעוץ טכנולוגי – אפיון צרכים והבנה בשימוש האינטגרטיבי במערכות מידע ככלי ניהולי פיננסי ותפעולי
    3.2 חשיבה אסטרטגית – כבסיס לתכנון אופק הארגון, והשלכה על דרכי פעולה נוכחיים
    3.3 צוות ארגוני – סיוע בתכנון מבנה אגף הכספים, הגדרות תפקידים וממשקים עם גורמים בכירים בארגון
    3.4 מיזמים עסקיים – גוון מקורות הכנסה, ניתוח מקורות הכנסה
דילוג לתוכן